VBiB/ACCB.net - Visual Basic in België | .net Ineta User Group  
Hoofdmenu

Advertenties

Het Computer Winkeltje HCW

Evenementen

Forum

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Vorige onderwerp Printervriendelijke versie Log in om je privé berichten te bekijken Volgende onderwerp
Auteur Bericht
jelrikOffline
Onderwerp: Probleem Met Webrowser Progresschanged!  BerichtGeplaatst: 15 jul 2010 - 10:30
Rookie Developer

Status: Offline
Hallo vbib leden,

ik heb een webbrowsertje gemaakt alles gaat goed en wel behalve de progressbar. als ik debug en ik surf wat op sites gaat die na verloop van tijd deze melding geven. een detail nog als het programma build en een setup maakt en installeer heeft hij daar nooit problemen bij.

Code:
System.ArgumentOutOfRangeException was unhandled by user code
  Message=Value of '1002800' is not valid for 'Value'. 'Value' should be between 'minimum' and 'maximum'.
Parameter name: Value
  ParamName=Value
  Source=System.Windows.Forms
  StackTrace:
       at System.Windows.Forms.ProgressBar.set_Value(Int32 value)
       at CrispoMyOwnTech_Browser.Form1.WebBrowser1_ProgressChanged(Object sender, WebBrowserProgressChangedEventArgs e) in C:\Users\Eurosys\Desktop\CrispoMyOwnTech Browser\CrispoMyOwnTech Browser\Form1.vb:line 110
       at System.Windows.Forms.WebBrowser.OnProgressChanged(WebBrowserProgressChangedEventArgs e)
       at System.Windows.Forms.WebBrowser.WebBrowserEvent.ProgressChange(Int32 progress, Int32 progressMax)
  InnerException:

-----

[vb]  Private Sub WebBrowser1_ProgressChanged(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.WebBrowserProgressChangedEventArgs) Handles WebBrowser1.ProgressChanged
        If e.CurrentProgress >= 0 Then
        ProgressBar1.Maximum = e.MaximumProgress
            ProgressBar1.Value = e.CurrentProgress
        End If
    End Sub

dit is de code hier [/vb]
Code:

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht  
Reageer met quote Naar boven
XymtrixOffline
Onderwerp: Re: Probleem Met Webrowser Progresschanged!  BerichtGeplaatst: 15 jul 2010 - 11:17
Professional Developer

Uit je foutmelding te zien wordt je 'value' van je progressBar te hoog. ProgressBar1.Maximum ligt lager dan '1002800', wat mij ook logisch lijkt.. . Het makkelijkst is om een TextBox toe te voegen en de Value van jouw progressBar erin te zetten. Kan je makelijk in de gaten houden hoe hoog die is..(daarna natuurlijk weer verwijderen)

TheTeacherOffline
Onderwerp: Re: Probleem Met Webrowser Progresschanged!  BerichtGeplaatst: 29 jul 2010 - 13:19
Rookie Developer

ik zou er " try " voorzetten dan gaat die voor een deel. want bij mij gaat die tot -1 wat onmogelijk is Very Happy

RadjeshOffline
Onderwerp: Re: Probleem Met Webrowser Progresschanged!  BerichtGeplaatst: 17 aug 2010 - 09:29
Professional Developer

Wat is de code die je gebruikt?

Je zou deze namelijk in de : Private Sub JouwWebControl_ProgressChanged(ByVal sender As Object, ...) moeten hebben.

(.Maximum = e.MaximumProgress)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage  
Berichten van afgelopen:     
Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Vorige onderwerp Printervriendelijke versie Log in om je privé berichten te bekijken Volgende onderwerp
PNphpBB2 © 2003-2007 

Postnuke - ADODB Database - PHP 4/5 - pnPhpBB2 - Hosting bij Openminds
Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno 21-12-2000)
vbib.be gestart op 1/03/06 (extra vanaf 1/09: vbnet.be en vbdotnet.be)
VBiB is gerelateerd met wintips.be

Nieuwsbrief RSS Feed: backend.php