VBiB/ACCB.net - Visual Basic in België | .net Ineta User Group  
Hoofdmenu

Advertenties

Het Computer Winkeltje HCW

Evenementen

Forum

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Vorige onderwerp Printervriendelijke versie Log in om je privé berichten te bekijken Volgende onderwerp
Auteur Bericht
SvekkeOffline
Onderwerp: Query parameters + formilier  BerichtGeplaatst: 14 mei 2010 - 12:57
Senior Developer

Status: Offline
Pff het is blijbkaar veel te lang geleden dat ik nog echt geprogrammeerd heb in access zelf.En niet alleen gebruiken als gewone db.

Het betreft volgend simpel vraagje. Kan normaal niet moeilijk zijn. Maar zit met blind te staren hierop.

Dus ik heb een formulier waar een datasheet view opstaat. Als je hier op een veld dubbel klikt moet hij naar een formulier gaan. Gebeurd in vba via het commando openForm "" ?
De waarde die mee doorgeven worden PRJ_ID en LIJN_ID kan ik uitlezen( getest via msgbox ). Nu zou in een nieuw formulier. De details moeten komen. Het formulier is gemaakt en als ik een query schrijf ( hard gecodeerd ) dan laat hij het juiste zien. Maar deze waardes kunnen dus veranderen. Hoe kan ik nu zeggen dat hij de details moet laten zien van juist dat record ( PRJ_ID en LIJN_ID )?
Het lijkt zo simpel , maar ik zie het even niet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht  
Reageer met quote Naar boven
IngridOffline
Onderwerp: Re: Query parameters + formilier  BerichtGeplaatst: 17 mei 2010 - 10:07
Moderator

Status: Offline
Als ik het goed begrijp wil je de recordsource van het formulier instellen, dat kan dus met
Code:

me.recordsource = "select * from table where veld='" & PRJ_ID & "' veld2 ='" & LIJN_ID & "'"

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger  
Reageer met quote Naar boven
Berichten van afgelopen:     
Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Vorige onderwerp Printervriendelijke versie Log in om je privé berichten te bekijken Volgende onderwerp
PNphpBB2 © 2003-2007 

Postnuke - ADODB Database - PHP 4/5 - pnPhpBB2 - Hosting bij Openminds
Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno 21-12-2000)
vbib.be gestart op 1/03/06 (extra vanaf 1/09: vbnet.be en vbdotnet.be)
VBiB is gerelateerd met wintips.be

Nieuwsbrief RSS Feed: backend.php